Haberler

TRAFİK HAFTASI

İlçe Jandarma Komutanlığının 2024-2027 Trafik Güvenliği Eylem Planında belirtilen Trafik Köşesi okulumuz öğretmenleri tarafından oluşturulmuştur."Güvenli Trafik" kapsamında drama ve sanat etkinliği yapılarak aktif bir öğrenme ortamı sağlanmış ve eğlenceli bir süreç yaratılmıştır.

Devamı

Nisan Ayı Değerler Eğitimi Konumuz " Dostluk"

YAPILAN ETKİNLİKLER 1.HaftaAmaç: Dostluk değeri hakkında farkındalık oluşturma 1-Dostluk değeri ile ilgili sohbet edildi. Görseller boyandıktan sonra her çocuğun görseldeki fotoğrafını alıp arkadaşlarına fotoğrafı yorumlaması istendi.  Amaç: Öğrencilere Dostluk konusunda temel bilgilerin kazandırılması 2.HaftaAmaç: Öğrencilerde Dostluk bilincini geliştirme 1-İlgili eğitici video izlettirildi ve paylaşım soruları soruldu. 3.Hafta Amaç: Dostluk bilincini geliştirme Dostluk ile ilgili ‘Dost yuvası’ adlı hikâye okundu. Masal kahramanı Mert’in dostluk ile ilgili deneyimi anlatıldı. Dostluğun öneminin fark etmelerine rehberlik edildi. 4.HaftaAmaç: Dostluk ilgili bilinç geliştirme 1-Çocuklar etkinlik için sınıflara alınır. Puzzle şeklinde kesilmiş etkinlik sayfaları çocuklara dağıtılır. Çocuklardan kendilerini çizmeleri istenir. Daha sonra 4’lü gruplar halinde ayrılmış çocuklar puzzle parçalarını birleştirmeleri istenir. Arkadaşlarıyla puzzle parçalarını birleştiren çocuklar etkinlikleri panoya asar.  

Devamı

AİLE EĞİTİMİ SEMİNERİMİZ

Aile Eğitimi Seminerimizi Gerçekleştirdik. Patnos RAM RPDH Bölümü işbirliği ile okulumuzda veli seminerlerini tamamladık. Emeği geçen Psikolojik Danışman Gülcan CAN ve Hilal Ateş hocalarımıza teşekkür ederiz.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ MART AYI

Faaliyetin Amaçları: Çocuklarla birlikte bilinmeyen kelimelere yönelik Söyle- Çiz etkinliği gerçekleştirilmesi, kelime kartlarıyla uyaklı kelimeler, zıt anlamlı kelimelerle etkinlik yapılması. Faaliyetin Sonuçları:  Çocuklar bilmedikleri kelimeler hakkında tahminde bulunurken hem eğlendiler hem de bu kelimelerin anlamlarını daha kalıcı şekilde öğrenmiş oldular. Kelimeleri resim yapmak şeklinde öğrenmeleri de bu kalıcılığı arttırmayı desteklemiş oldu.   1. Hafta, çocukların bilinmeyen kelimelere yönelik SöyleÇiz etkinliğini desteklemek oldu. Çocuklarla birlikte okunmasını istedikleri bir kitap belirlendi. Burada bilmedikleri bir kelimeyi seçtik ve kitap okumadan önce kelimenin ne olabileceğini tartıştık ve bunu resimledik. Daha sonra etkileşimli kitap okuma yöntemiyle çocuklarla birlikte kitabımızı okuduk ve seçtiğimiz kelimenin ne anlama geldiğini öğrendik. 2.Hafta,Yıllık Rehberlik planında diş sağlığı yer aldığı için Haylaz Timsah Dişlerini Nasıl Fırçalar kitabıma yönelik Tematik Kartlar hazirlandı  3. Hafta, Sıddık ile Fındık kitabı okunarak uyaklı kelimeler panosu hazırladık.  

Devamı

Yıllık Rehberlik Planında yer alan "Yaratıcı Düşünme Etkinliği"

Yaratıcı Düşünme Etkinliği kapsamında çocuklar kendi şapkalarını tasarladılar.

Devamı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlu Olsun

"Baharın en güzel çiçekleri çocuklar. Eğer gülüyorsa çocuklar, daha aydınlık olacak yarınlar. Çocuklar; bu bahar, gelecek sizin! 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız kutlu olsun!" Çocukların mutlu olup çocukların eğlendiği güzel günden geriye kalan mutlu anlar 

Devamı

Ramazan Bayramınız Mübarek Olsun

Karçiçeği Anaokulu olarak herkesin Ramazan bayramını kutluyoruz. 

Devamı

Orman Haftası

Dünyanın en önemli yenilenebilir doğal kaynaklarından biri olan ormanların korunması ve önemlerinin fark edilmesi için 21 Mart, Dünya Ormancılık Günü, 21 Mart ile başlayan hafta da Orman Haftası ve Ağaç Bayramı olarak kutlanır. Her ülkede olduğu gibi ülkemizde de, okulumuzda da ormancılığın tanıtılması ile orman ve ağaç sevgisinin artırılmasına katkıda bulunmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlendi. Çocuklar ile beraber okulumuzun bahçesine fidan diktik. Emeği geçen bütün öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Devamı

YAŞLILARA SAYGI HAFTASI

Okulumuzda, okul öncesi öğrencileri ve öğretmenlerimiz tarafından 'Yaşlanınca Biz' temalı etkinlikler yapıldı. Hazırladıkları gösteride minikler, yaşlılar gibi giyinerek onlar gibi davranmaya çalıştı. 18-24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası dolayısıyla öğrencilerine yaşlıların önemini ve yaşlılara saygıyı pekiştirmek için böyle bir etkinlik düzenlediklerini belirten okul öncesi öğretmenlerimiz, yaşlılara saygıyı yapılan etkinlikle öğrencilerin eğlenerek öğrendiğini söyledi.

Devamı

YETENEK SENDE KEŞFET PROJESİ KAPSAMINDA KODLAMA ÇALIŞMASI

Bu haftaki kodlama çalışmamızda haritamızdaki okları takip ederek haritamızdaki işaretli hedefe ulaşmaya çalıştık.

Devamı

YETENEK SENDE KEŞFET PROJESİ KAPSAMINDA KODLAMA ÇALIŞMASI

1.     ETKİNLİK - İLERİ DOĞRU ZIPLAMA GÖSTERGELER: • Yönergeler doğrultusunda yürür. • İleri (yeşil) ve geri komutlarını duyduğunda kodlama alanında hareket edebilir. • Çift ayakla zıplar. Kodlama alanı üzerinde yönergeler doğrultusunda yürür. Kodlama alanı üzerinde yönergeler doğrultusunda sağa sola döner. UYGULAMA: • Çocukların belirtilen sayıda ileri doğru zıplayarak hareket etmeleri sağlanır. • Grup Kodlama karesinin etrafında toplanır. İlk önce Kodlama karesi tanıtılır.  • Her çocuktan kendisine bir robot ismi bulması istenir. «Çiçek Robot, Pembe Robot, Mavi Robot..vs. gibi isimler bulması istenir. • Çocuklardan öncelikli olarak zıpla deyince zıplamaları istenir. Bütün sınıfla birlikte zıpla deyince zıplama hareketi yapılır. Zıplama hareketinin olduğu yerde değil öne doğru yapılması önemlidir. Bu zıplama oyunu «bir defa zıpla», «iki defa zıpla» gibi komutlarla tekrarlanır. Çocuklar bulundukları yerden ileriye doğru zıplarlar. • Çocuğun kodlama karesinin üzerinde söylenilen sayı kadar ileri yönde hareket etmesi sağlanacaktır. Bunun için önce kendisine bir robot ismi bulur ve kendisine komut verir. «pembe robot3 adım ileri zıpla» der. Sonra tek tek üç adım ileriye doğru kodlama karesinin üstünde zıplar. Daha sonra tek tek bütün çocuklara aynı uygulama tekrar ettirilir.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ KÜLTÜREL İÇERİKLERİN HAZIRLANMASI

KARAGÖZ VE HACİVATI TANIDIK. Etkinlik öncesinde gölge nedir, nasıl oluşur, gölge oyunu nedir onu öğrendik. Sonra da geleneksel tiyatro kültürünün bir parçası olan Karagöz-Hacivat gölge oyununu çocuklara tanıtmak ve sevdirmek için sınıf öğretmenlerimiz tarafından etkinlikler düzenlendi. Eğlenceli ve bir o kadar da eğitici etkinliği öğrencilerimiz severek takip ettiler.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ KÜLTÜREL İÇERİKLERİN HAZIRLANMASI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ KÜLTÜREL ÖGELERE YÖNELİK İÇERİKLERİN HAZIRLANMASI KAPSAMINDA YAKINDAN UZAĞA İLKESİ DİKKATE ALINARAK AĞRI İLİ KAPSAMINDA KİLİM VE HENGEL TANITILMIŞTIR. KİLİM VE HENGELE YÖNELİK ETKİNLİKLER ÇOCUKLARIN YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENECEĞİ ŞEKLİNDE HAZIRLANMIŞTIR. 

Devamı

"Yetenek Sende Keşfet" Projesi kapsamında Kodlama Çalışmalarına Başladık.

Kodlama Derslerinde ilk1 ay boyunca çocukların hazırbulunuşlukları ölçülür. Bunlar; Renk Farkındalığı, Sayı Farkındalığı, Hesap Edebilme, Ritmik Sayma, Yönergeleri Anlayabilme İlk haftaki etkinliğimiz çocukların Renk Farkındalıklarını olup olmadığını belirleme 1.ETKİNLİK - RENKLERİ TANIMA  GÖSTERGELER: • Kendisine gösterilen renkleri tanır. Nesne/varlığın rengini söyler. • Yeşil, sarı, kırmızı ve mavi renkleri gösterilince tanır. Bu renklerden olan canlı ve eşyalardan örnekler verir UYGULAMA: • Çocukların kodlama sırasında kullanacakları renklerin çocuklara doğru bir biçimde tanıtılması gerekmektedir. • Grup, bir araya toplanarak çeşitli renklerdeki sınıf materyalleri çocuklara gösterilir. Renk bilme oyunu oynanacağı çocuklara ifade edilir. Hangi meyve hangi renk gibi eşleştirmeli oyunlar oynanarak çocukların renkleri tam olarak anlamaları sağlanır. • Çocuklarla birlikte bir halka şeklinde oturarak, öğretmenin önünde bulunan obje ve oyuncakların renkleri çocuklara tek tek söylenir. Daha sonra her çocuğa özellikle kırmızı, sarı, mavi ve yeşil renkler içeren objeler gösterilerek bu renkleri tek tek tespit etmesi istenir. • Yön kavramı için kullanılacak olan renklerin çocuk tarafından doğru bir biçimde tanınması için, her çocuğun önüne kırmızı, sarı, mavi ve yeşil renkli objeler koyulur. Öğretmen sıra ile renkleri söyler ve bütün çocuklar sıra ile doğru renge ait objeleri ellerine alarak havaya kaldırır. Değerlendirme Soruları: • Renkler sorulduğunda renkleri söyleyemeyen kimlerdi? • Renk söylendiğinde ilgili objeyi bulamayanlar kimlerdi? • Objeler gösterildiğinde objenin rengini söyleyemeyenler kimlerdi?  

Devamı

Sağlıklı Yaşıyorum, Sağlıklı Besleniyorum

Yıllık Rehberlik Planında yer alan "Sağlıklı Yaşıyorum, Sağlıklı Besleniyorum" etkinlikleri doğrultusunda çocuklarımıza günlük yaşam becerisini kazandırmak için çöp şişlere meyveleri örüntü eşliğinde takarak afiyetle yediler. Meyvelerini yerken sağlıklı beslenme hakkında sohbet ettiler. Meyvelerden sonra da günü spor etkinliği ile tamamladılar. Evlere giderken de "Yesilay'a ait Mahallenin Çocukları" adlı broşür dağıtılmıştır. 

Devamı